معرفی سوغات و صنایع دستی اصیل ایران

معرفی و عرضه انواع سوغات و صنایع دستی اصیل و ناب ایرانی در یک سامانه امن و مطمئن . از دستان تولید کننده به دستان مصرف کننده .

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیره توت سفید ماده‌ای است بسیار شیرین که از آب توت سفید به دست می‌آید. اغلب صاحبان باغ‌‌‌‌های توت برای استفاده از خواص توت سفید در فصول دیگر و افزایش ماندگاری به دو روش سنتی اقدام به فراوری آن می نمایند .



روش اول خشک کردن توت است که به عنوان یک خشکبار یا آجیل طرفداران زیادی دارد.

روش دوم این است که به روش سنتی آب توت سفید را گرفته و سپس با خاک سفید که احتمالاً حاوی آهک و املاح معدنی دیگر است مخلوط می‌کنند.در اثر افزودن خاک سفید، آب توت سفید تصفیه می‌شود، پس از این مرحله آب توت سفید را با فشردن در پارچه‌های مخصوصی از خاک سفید جدا کرده و می‌جوشانند، در اثر جوشاندن آب مازاد توت سفید تبخیر و بر میزان قند آن در واحد حجم افزوده می‌شود.
طی حرارت دهی مخمرها و کپک‌های موجود در محصول نابود و در نهایت شیره‌ای نسبتاً غلیظ با رنگی سیاه به دست می‌‌‌آید، شیره توت سفید طبیعت گرم دارد.با تبدیل شدن توت سفید به شیره ، تمامی خواص حجم زیادی توت سفید به صورت فشرده در اختیار شما قرار میگیرد ، به طوری که گاها مصرف یک قاشق غذا خوری شیره توت می تواند با مصرف 2 تا  3 فنجان توت سفید برابری کند.

قند موجود در شیره توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد.

ادامه مطلب

خرید از طریق :

www.soghatenab.com

 و یا مراجعه به کانال تلگرامی ما :

https://telegram.me/soghateiran

و یا تماس با شماره های :

09156133730-09151018580

  • سوغات ناب
  • ۰
  • ۰

سویق چیست؟

سویق چیست ؟

سویق از جمله شاه کارهای طب اسلامی و یکی از ارکان تغذیه سالم اسلامی است.

تفت داده آرد برخی حبوبات یا غلات ، بدین صورت که مثلا آرد گندم را تفت می دهند و سبوس گندم را نیز جداگانه تفت می دهند، بعد از الک کردن آنها را با هم مخلوط می کنند.

سویق همان گونه که در ادامه خواهد آمد ترکیبی بسیار ساده اما با خواص اعجاب انگیز است. در واقع اگر بخواهیم به طور خلاصه سویق را معرفی کنیم باید گفت غذایی کامل و دارویی موثر و مفید است و اگر به آن، خصوصا سویق جو بمب انرژی بگوییم کاملا تعبیر به جایی است.با تمام این احوال سویق از جمله فرهنگ اسلامی است که به فراموشی سپرده شده و اثری از آن در سبد تغذیه سالم خانواده ها نیست. ادامه مطلب

خرید از طریق :

 www.soghatenab.com , 

کانال تلگرامی ما


09156133730

  • سوغات ناب